Monday, August 20, 2007

Unlucky?

Sometimes I wonder if I'm unlucky. Not generally unlucky, but unlucky with a few things that some small parts of life is about. Technical stuff. Not to sing praises about myself, but I've always managed digital and technical stuff very well. The use of it. The computer I've known and mastered since I was about 9 years old. Mum always asks me if she has some problems when writing in Word. At school my friends always used to ask me for help when we worked with Excel in Economics. New software is no problem. Mp3-players, digital cameraes, cell phones, editing videos, making homepages... No problem!

But...
... My first laptop crashed (not new).
... My second laptop crashed (completely new, and after 6 months...).

... and now my three weeks old 2 GB memory card for my digital camera, containing more than 300 photos, crashed. AND some of the photos was meant to be put in tomorrow's newspaper. Yeah, right! Rescuing the photos might cost me at least 600 NOK. Nice!

6 comments:

Anonymous said...

Dette kan ikke være kjekt å oppleve...
Men husk på at når men er kristen MØTER men motstand(sire ikke at dette er slik motstand men man vet aldri)

1 Tess 5,16 Vær alltid glade

Silje Helene Kristin said...

hehe... tja, noen ganger kunne d vært greit å hevet ut pcen og andre ting gjennom vinduet... :P men men... man kan jo oppleve verre :P

yes, se; jeg smiler! :)

Anonymous said...

Fstn!
Du vet du kan melde det(ødelagte pc'er) til sånn forbrukerting ikkesant?

En kammerat sa at man kunne gjøre det før 1-2 år var gått...Men eg vet ikke om det er riktig...

Silje Helene Kristin said...

Ja, jeg har sendt en mail til Forbrukerrådet Nordland, men sannsynligvis ligger feilen hos meg, så det er ikke sikkert jeg kan få det dekt :P Jeg opererte med plug&play-regelen, og brukte ikke sikker fjerning... så... :P men kortet var jo helt nytt da... Får se hva de svarer - om de kan svare meg.. :)

Heldigvis vil kortet funke igjen etter at jeg har sendt d til Datakrasj i Haugesund... :) (+ at jeg får bildene..)

ragni said...

Hm..kipt a. Får håp at d ordnar seg "d gjør d alltis, ja d løsar seg...":) Går d ellers bra i Siljus liv. Any news?

Silje Helene Kristin said...

joda, d tikka og går i Siljus' liv :) kunne godt klart mæ uten leksen, men kommer vel inn i d snart.. ;P ikkje nåkka spes spennandes news akkurat... men va jo i Oslo, som du veit, og d va en fin ferie m mye venna og slekt :) og kaja og utstillinga :)